יום שבת, 13 בספטמבר 2014

יום שישי 29.08.2014 - כבר נגמר?!

לכל דבר טוב יש סוף. גם לטיול של שבועיים בחו"ל. היום האחרון בחו"ל הוא תמיד קצת מבאס. יש מן תחושה חמוצה של סוף. מבקרים בכמה מקומות, אחר כך מעבירים קצת זמן עד הטיסה, ואז יש את ההתארגנות לטיסה שהפעם לא מלווה בשמחה ובהתרגשות אלא בעצב על החזרה.



היום שלנו התחיל בגשם. הרבה גשם. הגשם לא פסק כשרצינו לצאת מהמלון. נזהרנו יותר מהרגיל שלא להירטב, כי כבר לא הייתה לנו אופציה להחליף בגדים או לייבש את הנעליים עם הפן במלון. הזהירות עיכבה אותנו קצת. התחלנו את הטיול במצודת דבלין (Dublin Castle), אבל ויתרנו כמעט לגמרי על טיול בשטח הפתוח של האתר, והחלטנו לוותר גם על הקפלה המלכותית (The Chapel Royal). ביקרנו בספריית ביטי צ'סטר (Chester Beatty Library), שהיו בה אוספי אמנות מכל העולם, והיא הייתה מעניינת וגם מפלט לא רע מהגשם בחוץ.





מאוחר יותר הלכנו לגלריה הלאומית של אירלנד (National Gallery of Ireland). היא לא גדולה ובזמן קצר מאוד עברנו על כל היצירות בה, שחלקן היו יפות.


לא רחוק משם נמצא גם מוזיאון תולדות הטבע (National Museum of Ireland - Natural History), שהיה האתר הכי מעניין שביקרנו בו באותו היום. המוזיאון מכיל פוחלצים של אינספור בעלי חיים שחיו באירלנד. אנחנו התמקדנו בעיקר בציפורים וביונקים הגדולים. היה מרתק. חבל שלא היה לנו יותר זמן שם, וחבל שלא היו שם תוכים.







כל האתרים שהיינו בהם באותו היום היו בחינם, וחלקם היו שווים מאוד.

משם המשכנו לארוחה האחרונה של הטיול (אם לא מחשיבים אוכל של מטוס). אכלנו אותה ב-Bewley's. אני אכלתי סלט מעולה של גבינת פטה עם ברוקולי, חומוס, אפונת שלג, אגוזי לוז קלויים ופסטו עגבניות מיובשות. אור אכל פיצה מרגריטה. כדי לסכם את הטיול, הוא הזמין כוס (חצי פיינט) של גינס. המלצרית הגיעה עם פיינט של גינס ואמרה לו שהיא מתנצלת, אבל נגמרו להם הכוסות, אז הם יחייבו אותו על חצי פיינט והוא יקבל פיינט. אז הוא חתם את הארוחה האירית האחרונה כמו שצריך לשתות באירלנד (עם אוכל לא אירי). לקינוח לקחנו שוב עוגת גבינה עם בייליס, שהפעם הייתה מוצלחת יותר, אבל שוב לא כפי שדמיינו אותה. אולי אני אכין כזו בהזדמנות כמו שאני מדמיינת. מישהו מתנדב לאכול עוגה שלמה מינוס פרוסה?




אני לא אלאה אתכם בסיפורי קונקשן שהתעכב ומזוודות שלא הגיעו. נסיים בתמונות האלה של אלכוהול, אוכל טוב וקינוחים, שמסכמות את הטיול הכי מגניב שעשינו אי פעם. חוץ מהטיולים הקודמים ועד הטיול הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה